Tajuk :
“Grafik Dan Video Dalam Proses Pengajaran dan Pembelajaran Di Dalam bilik Darjah.”
.:: PERMASALAHAN KAJIAN ::.
Cara pengajaran Bahasa Melayu, Matematik dan Kemahiran Hidup yang konvensional agak membosankan pelajar. Kebiasaannya guru memperbetulkan kesalahan yang dibuat oleh pelajar di dalam buku kerja dan hanya pelajar pelajar tersebut sahaja yang mengetahui kesalahan yang telah dilakukan. Jadi, dengan menggunakan grafik dan video menjadikan pengajaran lebih menarik dan merangsang deria penglihatan, pendengaran serta minda pelajar. Pembelajaran lebih bersifat perbincangan dan disertakan dengan grafik-grafik menarik supaya pelajar tidak mudah bosan.
.:: MATLAMAT ::.
Meningkatkan kefahaman pelajar dalam matapelajaran Bahasa Melayu, Matematik dan Kemahiran Hidup.
.:: OBJEKTIF KAJIAN ::.
Menilai penglibatan secara aktif di dalam kelas semasa matapelajaran Bahasa Melayu, Matematik dan Kemnahiran Hidup
Menilai pencapaian akademik pelajar meningkat dalam matapelajaran Bahasa Melayu, Matematik dan Kemahiran Hidup
.:: PERSOALAN KAJIAN ::.
Adakah pembelajaran menggunakan grafik dan video dapat meningkatkan penglibatan pelajar?
Adakah pembelajaran menggunakan grafik dan video dapat meningkatkan pencapaian akademik pelajar?
.:: SAMPEL KAJIAN ::.
Pelajar dalam kelas matematik, bahasa melayu dan kemahiran hidup
.:: SETTING KAJIAN ::.
Di dalam bilik darjah
No comments:
Post a Comment