Saturday, November 7, 2009

AKTIVITI 2 : TUGASAN 2 : JURNAL

JURNAL 1 : COLLABORATIVE LEARNING & PEER REVIEWS IN SPECIAL EDUCATION oleh Rachael Hanson


Ø Melihat keberkesanan pembelajaran secara bersama-sama dengan bantuan rakan sebaya dalam meningkatkan prestasi akademik & tahap penguasaan pelajar di dalam penulisan.
Ø Adakah pembelajaran secara kolaboratif secara berpasangan dapat meningkatkan penglibatan pelajar?
Ø Adakah pembelajaran secara kolaboratif secara berpasangan dapat meningkatkan pencapaian pelajar?

JURNAL 2 : EVALUATION OF A K-5 MATHEMATIC PROGRAM WHICH INTEGRATED CHILDREN’S LITERATURE: CLASSROOM ENVIRONMENT AND ATTITUDES oleh Deborah V.Mink and Barry J.Fraser


Ø Kajian ini untuk menentukan atau mengkaji tahap keberkesanan PROJEK SMILE (Science and Mathematics Integrated with Literacy Experiences) mempengaruhi perlaksanaan persekitaran bilik darjah dan perilaku atau tingkahlaku pelajar secara positif.

JURNAL 3 : Using Opportunities to Respond in a General Education Classroom: A Case Study
Oleh Todd Haydon, G. Richmond Mancil and Christopher Van Loan


Ø melihat perubahan atau peningkatan bilangan pelajar yang mengambil bahagian dan memberi respon ketika guru memberi peluang kepada meraka untuk bertindak balas.

Ø apabila guru meningkatkan peluang kepada mereka untuk bertindak balas, pelajar yang menjawab dan memberi respon yang betul juga meningkat manakala pelajar yang suka menganggu pelajar lain berkurangan.

No comments:

Post a Comment