JURNAL 1 : COLLABORATIVE LEARNING & PEER REVIEWS IN SPECIAL EDUCATION oleh Rachael Hanson
Ø Melihat keberkesanan pembelajaran secara bersama-sama dengan bantuan rakan sebaya dalam meningkatkan prestasi akademik & tahap penguasaan pelajar di dalam penulisan.
Ø Adakah pembelajaran secara kolaboratif secara berpasangan dapat meningkatkan penglibatan pelajar?
Ø Adakah pembelajaran secara kolaboratif secara berpasangan dapat meningkatkan pencapaian pelajar?
JURNAL 2 : EVALUATION OF A K-5 MATHEMATIC PROGRAM WHICH INTEGRATED CHILDREN’S LITERATURE: CLASSROOM ENVIRONMENT AND ATTITUDES oleh Deborah V.Mink and Barry J.Fraser
Ø Kajian ini untuk menentukan atau mengkaji tahap keberkesanan PROJEK SMILE (Science and Mathematics Integrated with Literacy Experiences) mempengaruhi perlaksanaan persekitaran bilik darjah dan perilaku atau tingkahlaku pelajar secara positif.
JURNAL 3 : Using Opportunities to Respond in a General Education Classroom: A Case Study
Oleh Todd Haydon, G. Richmond Mancil and Christopher Van Loan
Ø melihat perubahan atau peningkatan bilangan pelajar yang mengambil bahagian dan memberi respon ketika guru memberi peluang kepada meraka untuk bertindak balas.
No comments:
Post a Comment