TAJUK : A Problem-based Learning Approach to Entrepreneurship Education By Siok San Tan and C. K. Frank Ng
.::.Pernyataan masalah kajian.::.
Kajian ini untuk mengkaji pengajaran dan pembelajaran menggunakan pendekatan pengajaran berdasarkan masalah (PBL) dapat mempertingkatkan pengajaran dan pembelajaran dalam subjek keusahawanan.
.::.Sampel kajian.::.
Pelajar yang mengambil program keusahawanan di Republic Polytechnic, Singapore.
.::.Setting kajian.::.
Kajian ini dilakukan di Republic Polytechnic, Singapore.
.::.Prosedur kajian.::.
Kajian ini dilakukan berdasarkan melakonkan situasi keusahawanan yang melibatkan pelajar dalam bilik darjah. Pendekatan PBL ini dapat melihat pelbagai karekter dalam pengajaran keusahawanan dalam pendekatan "belajar dengan melakukan".
.::.Pengumpulan dan Penganalisisan Data serta Paparan Hasil Kajian.::.
Kajian ini memaparkan hasil dapatan mereka melihat sejauhmana keberkesanan pengajaran dan pembelajaran menggunakan PBL. Daripada responden pelajar, didapati PBL dapt memudahkan pengajaran di mana dapat melakonkan keadaan keusahawanan dengan realiti dunia sebenar.
No comments:
Post a Comment